Regeneracja
przekładni kierowniczych

Przekładnia kierownicza jest ważnym elementem układu kierowniczego. Może ona jednak ulec awarii lub zużyciu. Pierwszym widocznym symptomem problemów z przekładnią kierowniczą jest wyciekający z niej olej. Wtedy trzeba jak najszybciej udać się do warsztatu, celem zdiagnozowania miejsca i przyczyny wycieku z przekładni oraz oceny jej dalszej przydatności.

Jak rozpoznać problemy z przekładnią?

Regeneracja przekładni wskazana jest najprawdopodobniej wówczas, gdy w samochodzie mamy do czynienia z nierównomiernym zużyciem opon, wyciekami, a wspomaganie nie działa tak jak trzeba. Także takie działanie jest wskazane, gdy słyszymy stuki w układzie kierowniczym, kierownica po wyjściu pojazdu z zakrętu nie wraca do jazdy na wprost, obraca się sama po odpaleniu silnika na postoju lub siła potrzebna do skręcenia kierownicą w prawo lub lewo nie jest taka sama.

Eksploatacja wadliwej przekładni może doprowadzić również do zatarcia się pompy wspomagania. Przekładnia kierownicza a głównie jej listwa w kontakcie z wodą zaczyna ulegać korozji. Zużywa się systematycznie, ale powoli. Pierwsze tego objawy są mało widoczne. Jeśli jednak z przekładni cienkie olej, nie nadaje się ona do dalszego, bezpiecznego użytkowania. W przypadku gdy po wymontowaniu przekładni widać, że nie doszło jeszcze do nadmiernej korozji jej poszczególnych elementów, można ją zregenerować w miarę tanio. Na czym to polega?

Regeneracja przekładni kierowniczej krok po kroku

W momencie, gdy otrzymujemy samochód, w którym przekładnia kierownicza jest przeznaczona do regeneracji, demontujemy ją i rozbieramy na poszczególne elementy. Dzięki temu możemy ocenić stan ich zużycia i sprawdzić, czy nadają się one do przeprowadzenia procesu regeneracji, czy konieczna jest ich wymiana.

Później myjemy wszystkie podzespoły, piaskujemy, a następnie szlifujemy listwę zębatą przekładni, o ile jest to konieczne. Dokonujemy przeglądu zaworu dystrybucyjnego, a jeśli trzeba, wykonujemy jego naprawę.

Przygotowujemy tuleje ślizgowe, łożyska toczne i pierścienie. Dobieramy nowe uszczelnienia, tj. uszczelniacze, teflony i oringi. Montujemy wszystkie podzespoły przekładni kierowniczej, regulujemy ją i testujemy pod ciśnieniem. Wówczas zregenerowana przekładnia jest już gotowa do ponownego użytku.

Kiedy regeneracja nie jest możliwa?

Nie zawsze będziemy w stanie zregenerować uszkodzoną przekładnię kierowniczą. Nie wykonamy usługi, jeśli:

  • uszkodzone są mechanicznie lub przez korozję zęby wałka, a dobry wałek nie jest dostępny,
  • obudowa przekładni ma głębokie wżery czy rysy i naprawa nie jest możliwa,
  • na rynku nie ma części zamiennych,
  • zniszczone są gwinty i mocowania przekładni.

Każdorazowo przed przystąpieniem do regeneracji przekładni kierowniczej dokładnie sprawdzamy, w jakim jest ona stanie i przekazujemy rzetelne informacje na ten temat swoim klientom. Każda naprawiona przekładnia jest testowana na stanowisku diagnostycznym. Jeśli przechodzi test, może zostać oddana do użytkowania. Na etapie regeneracji wykorzystujemy zaawansowane, wysokiej jakości urządzenia oraz odpowiednie części, najczęściej dostarczane przez producentów przekładni.

Sama regeneracja nie jest czasochłonnym procesem. Nadający się do naprawy element jest regenerowany w ciągu kilku godzin. Tylko tyle potrzeba, aby przywrócić sprawność przekładni stosowanych w samochodach osobowych, dostawczych i innych. Usługi regeneracyjne świadczymy także w sposób kompleksowy, wraz z diagnozowaniem, demontażem, regeneracją, ponownym montażem i ustawieniem zbieżności.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą usług

Oddając w nasze ręce samochody i regenerację ich kluczowych części, możecie zaufać profesjonalizmowi firmy Kartel i jej pracownikom, którzy od lat specjalizują się w tej działalności.